Monday, February 2, 2009

Gaza, Palastine dan Holocouct

Hari ini dan seterusnya banyak pihak mengadakan pelbagai majlis dan upacara dengan tujuan mengumpul dana bagi membiayai mangsa kekejaman tentera Israel di bumi Gaza. Saya tertarik dengan upacara solat hajat yang diadakan di Kota Bharu, Kelantan. Solat diadakan distadium, dan yang bestnya stadium itu penuh. Seharusnya warga Kelantan bangga, apatah lagi jika mereka turut sama solat hajat pada ketika itu.

Bercakap mengenai Israel, maka saya teringat akan emel yang banyak diterima mengenai saranan agar kita boikot beberapa jenama kerana didakwa merupakan penyumbang dana utama kepada kerajaan Israel. Pelbagai pihak ada pendapat masing-masing berhubung hal tersebut. Tun Mahathir berkata bergini, Pak Lah pulak berkata begitu. Pada saya yang penting kita harus bertindak bagaimana menyekat bangsa Israel. Pokok kepada usaha ini ialah ilmu, penguasaan ilmu. Tidak bermakna memboikot tapi dalam keadaan yang sama kita merungut seolah tidak ada barangan lain melainkan barangan yang di boikot menjadi pilihan.

Renunglah sendiri, dalam 24 jam kehidupan kita adakah kita benar-benar tidak menggunakan barangan yang jenamanya merupakan penyumbang dana kepada kerajaan Israel? Jawan sendiri persoalan tersebut.

Dunia akademik hari ini masih bertelagah soal Holocaust. Ada yang berkata bahawa Holocaust ciptaan bijak pandai Yahudi, selepas mengetahui bahawa dunia akademik boleh mereka kuasai dengan mencipta, mengarang sesuatu yang boleh dijadikan bukti kepada generasi selepasnya. Maka sebaik sahaja perang dunia kedua, aspek mengenai Holocoust berkembang, dan akhirnya dunia mempercayai akan kewujudan apa yang dinamakan Holocoust itu. Adolf Hitler dilebelkan sebagai pembersih etnik (pogrom) selepas didakwa membunuh enam juta umat Yahudi.

Tahun 2007 Presiden Iran pernah mengemparkan dunia apabila menganjurkan seminar bagi membahaskan adakah Holocaust itu wujud. Penyertaan yang terdiri aripada golongan bijak pandai dari seluruh dunia membuktikan bahwa memang ada hujah bahawa Holocoust itu tidak ada. Ternyata ada hujah yang menyokong fakta yang sedemikian. Cuma, oleh sebab pengaruh bangsa Yahudi amat kuat sekarang, maka tiada pihak yang berani mengetengahkan lagi fakta tersebut. Itulah nasib umat dunia yang terpaksa akur sebab semua bidang ilmu dikuasi oleh bangsa Yahudi. Jadi, apa yang sebaiknya kita harus usahakan sekarang untuk kebaikan umat manusia seterusnya? Saya suka memberitahu ialah dengan menguasai ilmu. Semua bidang ilmu.

No comments: