Sunday, September 28, 2008

Salam Aidilfitri

Alhamdulillah, beberapa hari ini lagi menjelang 1 Syawal. Pertamanya penuh kesyukuran kerana sempat lagi bertemu Ramadhan pada tahun ini. Dalam keadaan suasana dalam negara yang tidak menentu, sama ada politiknya, atau ekonomi dan juga sosialnya, maka menjadikan Ramadhan kali ini lebih meriah dan mencabar. Kemana sahaja bila orang media pergi persoalan berhubung Pak Lah dan Anwar pasti sudah menjadi lumrah. Masyarakat beranggapan bahawa orang media adalah orang pertama yang tahu segalanya berhubung apa-apa yang berlaku.

Penangguhan pemilihan UMNO Disember ini ke tahun hadapan, menimbulkan pelbagai spekulasi politik berhubung Pak Lah. Nama Teresa Kok, exco Selangor juga tiba-tiba meletup di dada akhbar berikutan pelbagai kenyataannya.

HINDAF dan Wami semakin lantang membantah ISA dengan mengadakan perarakkan semalam. Kita tunggu dan lihat apa yang berlaku selepas ini.

Sememangnya banyak peristiwa yang berlaku, sama ada yang kita sukai atau tidak. Realitinya kita tiada pilihan dan terima semuanya, dan jika kita tidak suka maka bertindaklah. Harus diingat hidup di sebuah negara yang pelbagai kaum, maka tanggungjawab kita sebagai seorang individu lebih besar berbanding hidup di sebuah negara yang hanya ada satu bangsa dan satu agama. Yang jelas saya amat bersyukur hidup di Malaysia.

Saya nak ambil kesempatan ini untuk mengucapkan Salam Adilfitri kepada semua pembaca dan mohon Maaf Zahir dan Batin. Hidup terpaksa diteruskan walau apa-apa jua yang berlaku.

No comments: